Jump to content

Beer... whats your favorite

Recommended Posts

• Ets Probbies / Way for Fun Veterans / Ets Friends

Talking with Bedarius about beer tonight. Made me wonder, what does everyone like to drink? I like Molson, Bed was drinking Sapporo..... paste a pic of your favorite

Molsons.jpg.49173b9dae9edfded5e1bc43dda5c76f.jpg <----- My favorite   Sapporo.jpg.02ed4af923d0bdc3d58460a4f3dae097.jpg<------- Bedarius

• Staff

Mejor que la cerveza es esto :

Better than beer is this:

195102830_ndice.jpg.1bf517d91d376e070895bf1ff36ad661.jpg     70 %   COCA COLA   30 % FERNET

Y asi mejor

And so better

Asado-fernet-1523661218.jpg.ba6183fa78efb493ff9a68642ac315ff.jpg

Que opinas amigo BIER??

What do you think, friend BIER?

Pero un poco de esta tambien

But a bit of this too26220351_1540927842689719_6761234225060908222_o.jpg.2cfee200567137676260b0bf7b1e7591.jpg

• Staff
8 hours ago, EA-MIG said:

Mejor que la cerveza es esto :

Better than beer is this:

195102830_ndice.jpg.1bf517d91d376e070895bf1ff36ad661.jpg     70 %   COCA COLA   30 % FERNET

Y asi mejor

And so better

Que opinas amigo BIER??

What do you think, friend BIER?

That looks so good my friend, it makes me quite envious !
That's the good life!! And the best meat!!

Eso se ve tan bien mi amigo, ¡me da mucha envidia!
¡¡Esa es la buena vida !! ¡¡Y la mejor carne !!

V57!

P.S. ¿Mejor que la cerveza? Hmmmm.....

• Ets Probbies / Way for Fun Veterans / Ets Friends

I think you get the best beer in Europe. Do they still make Henninger BTW? I had some when i visited before

Edited by Sh0tCall3r

• Staff

P.S. ¿Mejor que la cerveza? Hmmmm..... 

jajajajaja   It was just to show off you can live with (two) or (four)  hehehhehehe

solo era para alardear se puede vivir con las  ( dos ) o (cuatro)    jajajajaajaja684938498_promostella.jpeg.8d3b7e83cfb8beadf06736f71c80476a.jpegfernet-branca-promotoras-salta.jpg.52d8adf39d58d1ca2754a545618ed18a.jpg

Tambien coincido con vos amigo pero de 5 litros

I also agree with you friend but 5 liters

Warsteiner-Keg-2-696x1044.jpg.1e41b7aea94b9f3db6aa595b24bfe09b.jpg

• Staff

EA-MIG amigo, pero que buen asado argentino veo ahí, me dieron unas ganas de prender la parrilla ¿Veo ahí una pierna de cerdo? ¿Ese es un asado hecho por ti? Personalmente el Fernet me lo tomo sin ninguna combinación, y me sirvo solo un poco, luego de una comida por ejemplo. Acá en Chile tenemos el "Araucano", que es similar, pero no el mismo.

EA-MIG friend, but what a good Argentine barbecue I see there, it made me want to turn on the grill. Do I see a pork leg there? Is that a roast you made? Personally I take the Fernet without any combination, and I serve myself only a little, after a meal for example. Here in Chile we have the "Araucano", which is similar, but not the same.

Licor Araucano - Española Online

• Staff
7 hours ago, Tutox said:

Here in Chile we have the "Araucano", which is similar, but not the same.

Makes me curious right away because FCC was a success right away, but alas I cannot find a source in Europe...
Fernet happens to be from Italy which makes it much easier to obtain... There must be a story about how it came so popular in Argentina, of all places, 11000km away

Me da curiosidad de inmediato porque FCC fue un éxito de inmediato, pero lamentablemente no puedo encontrar una fuente en Europa ... Fernet resulta ser de Italia, lo que hace que sea mucho más fácil de obtener ... Debe haber una historia sobre cómo llegó a ser tan popular en Argentina, de todos los lugares, a 11000 km de distancia ...

• Staff
23 hours ago, Sh0tCall3r said:

I think you get the best beer in Europe. Do they still make Henninger BTW? I had some when i visited before

They still seem to exist... Don't see it much at the beer section.

• Staff

Nace una pasión argentina.

Con las migraciones italianas de fines del siglo XIX llegó Fernet Branca a la Argentina. Debido a su gran aceptación, la compañía decidió en 1925 que la empresa Hofer & C. de Buenos Aires -concesionaria exclusiva para la venta del famoso “amaro” italiano- elaborara la bebida a partir del extracto enviado desde la casa matriz italiana.

An Argentine passion is born.

With the Italian migrations of the late nineteenth century, Fernet Branca arrived in Argentina. Due to its great acceptance, the company decided in 1925 that the company Hofer & C. of Buenos Aires - exclusive concessionaire for the sale of the famous Italian "amaro" - would make the drink from the extract sent from the Italian headquarters.

historia-item111.jpg.4c89c919dc886af6db5367239e9112c6.jpg

Elaborado en Argentina.

Con la creciente demanda Fratelli Branca decidió en 1941, radicarse en nuestro país para producir localmente. Iniciando sus operaciones en la calle Uspallata, en el barrio de Parque Patricios en una planta de 11.000 m2, siendo Argentina el único país donde se elabora Fernet Branca además de Italia.

With the growing demand, Fratelli Branca decided in 1941 to settle in our country to produce locally. Starting its operations on Uspallata Street, in the Parque Patricios neighborhood in a plant of 11,000 m2, Argentina being the only country where Fernet Branca is produced besides Italy.

brancaenarg-item1.jpg.83829100e1581ecddd09deabb239bbcf.jpg

Expansión.

En 1982, se construye la más moderna bodega subterránea de Sudamérica en Tortuguitas, Provincia de Buenos Aires.

En marzo del año 2000 se le suman en un predio de 30.000 m2 las oficinas administrativas y una nueva planta con equipamientos tecnológicos de última generación.

En el período 2006-2009, se amplían las instalaciones productivas; y a mediados de 2010 se inicia la construcción de una nueva bodega de 15000 m2.

Allí se elabora Fernet Branca, Branca Menta, Punt e Mes y Borghetti. Bebidas que se distribuyen a todo el país y se exportan a Uruguay, Chile, Bolivia y Paraguay.

Expansion.

In 1982, the most modern underground warehouse in South America was built in Tortuguitas, Province of Buenos Aires.

In March 2000, the administrative offices and a new plant with state-of-the-art technological equipment were added to a 30,000 m2 site.

In the 2006-2009 period, the production facilities were expanded; and in mid-2010 the construction of a new 15,000 m2 warehouse began.

Fernet Branca, Branca Menta, Punt e Mes and Borghetti are made there. Drinks that are distributed throughout the country and exported to Uruguay, Chile, Bolivia and Paraguay.brancaenarg-item3.jpg.5d5e89da8a6f7deb8ff686f67dd110de.jpg

• Staff

Amigo mío estás usando de forma incorrecta vos.

Vos es tú.

Ejemplos: Vos ve a ingeniería conmigo. Tú ve a ingeniería conmigo.

Con vos es incorrecto la forma correcta es Conmigo.

Si tienes problemas como yo con varias palabras, te sugiero que busques ayuda en esta página, es la web oficial de la RAE me ha ayudado mucho a mejorar mi lenguaje y mi escritura.

Inicio | Real Academia Española (rae.es)

• 2 weeks later...